آئین نامه مربوط به دفاتر ، اسناد و مدارک و روش های نگه داری و نمونه اظهارنامه مالیاتی و نحوه ارائه برای رسیدگی و تشخیص درآمد مشمول مالیات موضوع ماده 95 قانون مالیات های مستقیم
آئین نامه مربوط به دفاتر ، اسناد و مدارک و روش های نگه داری و نمونه اظهارنامه مالیاتی و نحوه ارائه برای رسیدگی و تشخیص درآمد مشمول مالیات موضوع ماده 95 قانون مالیات های مستقیم
وزیر امور اقتصادی و دارایی ، مبنی بر اصلاح آیین نامه مربوط به نوع دفاتر اسناد و مدارک و روش های نگه داری و نمونه اظهارنامه مالیاتی و نحوه ارائه برای رسیدگی و تشخیص درآمد مشمول مالیات موضوع ماده 95 قانون مالیات های مستقیم ، جهت بهره برداری و اقدامات لازم صادر و ابلاغ گردید . در این آیین نامه در خصوص صورتحساب های الکترونیکی و زمان ارسال آن به طور کامل شرح داده شده است.
در این آیین نامه به موضوع اصلاحات دفاتر الکترونیکی و اسناد و مدارک و روش های نگهداری و نمونه اظهارنامه مالیاتی و نحوه ارائه آنها برای رسیدگی های مالیاتی و تشخیص درآمد مشمول مالیات موضوع ماده 95 قانون مالیات های مستقیم پرداخته شده است .
در فصل اول تعاریف مربوط به قانون از جمله دفتر روزنامه ، دفتر کل و … ذکر شده است که به درک بهتر مفاهیم بیشتر کمک میکند
فصل دوم گروه بندی های مشاغل براساس شاخص ها و معیارهایی از قبیل نوع و حجم فعالیت دسته بندی شده اند
مابقی فصول به اظهارنامه مالیاتی ، مشخصات دفاتر مالیاتی و تکالیف مودیان در خصوص نگهداری دفاتر و یا اسناد و مدارک، صورتحساب فروش و نحوه صدور و ارائه آن و در فصل آخر نحوه ارائه دفاتر و اسناد و مدارک پرداخته شده است این آیین نامه به طور کلی در 7 فصل تهیه شده است و شما متن کامل آن را میتوانید در بالا دانلود نمایید .




